click saja okat =)

Friday 18 November 2011

lecturer pon pandai ambil kesempatan

jumaat!
yeah seronok, nak2 lagi aku cuti harinie, tolong my sister aan siapkan assignment, tapi kalah bekerja, ulang alik sana sini, assignment ntah paper, sangat leceh dan kadang2 macam tak masuk akal.

memang perkara biasa kalau nak suruh interview mana2 CEO company, tapi nak dalam klang valley jew, kalau budak tu budak sarawak sabah ke yang tak ada saudara mara kat KL nie macamana? kalau ada member kena nyusahkan tumpang rumah orang, kalau tak tumpang kena check in mana2, interview sah2 lar weekdays, dah tu nak pergi class macamana? class nyer dekat muadzam shah,takkan nak ponteng, nak taknak kena ponteng jgak, padahal tempat dekat macam kuantan tu kan ada, nak jauh2 jugak, duit keluar, masa pon terbuang.

marah betul aku dengan lecturer adek aku nie lar... nasib baik aku cuti, boleh gak tolong, kalau tak mana lar dia nak pandai pergi ke sana sini, kitorang bukan local, yang tahu segala sudut jalan dalam KL nie.... haih dengar2 segala interview lecturer tu guna untuk tesis phd beliau. macam2 lar diorang nie, pandai gunakan kuasa A plus yang berada di dalam tagan tuu, kalau lar anak anda berada di situasi ini sepuluh tahun akan datang, mesti anda rasa sungguh tak adil bukan?.

nak video lar, nak company lain2 lar, nak swasta n government lar... betul2 tak fikirkan keadaan student, kalau setakat habis duit tak apa, standard lar belajar banyak guna duit, yang aku marah sampai kena ponteng class sebab memang appointment dibuat weekday, takkan nak pergi company orang on saturday pulak kan?

harap2 my sister learn somethinglar, otherwise, its such a big waste...
geramnyaaa saya, macam angry bird nak tembak bab*

1 comment:

  1. itu ok lagi. Ni ha lacturer ambil kesempatan ke atas makwe aku. Nak lulus, 'semua perkara tiada percuma'~~~ bapak dia. Ingat semua student tu bohsia yang sesuka hati nak main ker? pukimak punya lecturer!!

    ReplyDelete

ada orang bagi feedback