click saja okat =)

Tuesday 8 February 2011

Cuti Part 1: Melepak tak tentu hala.

hello2,
oleh sebab hari selasa tu rabu tu aku dapat cuti sehari dari bos (akmal pon dpt cuti jgak), so lepas balik kerja hari selasa tu,aku pon terus kemas semua barang then pindah ke setapak, thats why lar kena ulang alik sekarang ke shah alam, untuk minggu nie jew pon. macam biasa, akmal tolong pindah barang semua, kat sini kan aku sebatang kara (iringan lagu sedih, aku tak tahu lagu apa, tapi lagu syahdu2 lar) memang tak ada sesiapa di sini, so agak pampered dan amat2 bergantung pada si akmalzainal tuh. dan sedang berusaha lar nie supaya kurang menyusahkan hidup dia, hehi.


hmm ,kejap jew kemas2 barang sebab minggu sebelumnya dah kemas saparuh, so yang baki2 nie sikit jelar kan, malam tu sempat keluar lagi tengok wayang, rabu plak kitorang memang tak ada hala tuju, tapi daripada melepek kat rumah baik keluar tengok dunia kan. kalau tak kang tdo manjang mcm sawa snake, u know sawa snake? ular sawa lar, ngengade plak.


so memandangkan kitorang 2 org sengkek, masaleh ckp no money no talk, so kitorg hanya merayap tanpa sopink2, window sopink pon tak, tapi jeling jugak lepas tu sakit hati tak boleh beli, takleh blaahh. mula2 sarapan dekat NZ blakang wangsa walk, then merayau dalam wangsa walk, akmal plak amek ujian darah lar, obesiti lar (padahal dah kurus kering) ujian apa lg ntah, ada machine yang tinggi dalam wangsa walk tuu.
sedap!


ujian darah lar, jantung lar, main sebab bosan
petang pulak, kitorang pergi tasik titiwangsa, merayau2 macam biasa pastu aku buat perangai, tak tahu lar kenapa, bila aku sengkek aku mula buat perangai dan mengada yang amat. mood swing betul, penat akmal layan, nak citer masa drive balik dari wangsa walk ada satu motor tu, aku dah bagi signal, dia xnak jugak bg laluan, dah depan aku ada bas berhenti amek passenger, blakang banyak kereta takkan aku nak bhenti kat lorong tu, sah2 aku pergi lorng sebelah, aku dah bagi sgnal dalam 3 meter camtu, dier lebih dari 3 meter kot, tapi bila aku masuk dia himpit kete aku then marah2 aku siap tunjuk tangan semua, marah2, gila apa. mood aku dah berubah, emosi habis, memang bawak kereta macam tak ada lesen lar, akmal pulak tidak memainkan peranan beliau dan berusaha menenangkan aku, haih lagi lar berputar2 mood aku nie, betul2 aku buat perangai petang tu.
muka lepas ngada2 nanges, hahaha
 masa pergi tasik titiwangsa tu aku daa okay sikit, tapi selisih fhm pulak dengan akmal memang aku start balik mengada, aku jalan sorang2 tggalkan akmal, buat macam tu tempat aku, padahal kang nak balik sesat baru tahu, muahaha, last2 akmal pujuk ngan my favy, aiskrim roti, pastu dia ckp camnie " dia salah orang kena pujuk, ntah paper", hark3, pastu elok2 jew aku ceria mcm sambut hari raya. muhahahahaha

eskem roti yang saya gemari =)

tgk, muka mintak lempang
pastu pegi sambut raya
cerita cuti pada hari pertama
owh nurulraidah yg mengada
(pantun 2 kerat)


2 comments:

  1. dear! eskrim roti tuh lama betul dni tak makan. sob sob.. suapkan dni!

    ReplyDelete
  2. yummy!
    mmg sgt sedap, klo g taman2 mmg crik nie....
    nah sikit...
    hehe
    =)

    ReplyDelete

ada orang bagi feedback