click saja okat =)

Thursday 9 June 2011

dulu dan sekarang, berbeza kah?

kalau tengok persoalan di atas jawapan nya terang2 adalah ya, tak berbeza banyak mesti sikit pon ada beza, sebab zaman berbeza, hari berganti, masa berjalan dan saat melintas, yelar saat kan cepat so dier main lintas2 jelar... contohnye:

*kalau dulu saper ada hp pon daa kira kaya giler lar, topup pon main ratus2 dulu, mana ada 5 rggt cam sekarang, kalau sekarang,kalau topup tuu kalau boleh nak 2 rggt jew, nak sms katanya, kalau buat active 5 boleh 200 msg. lepas tu saper jew yang xde hp, dar makcik2 ke nenek2 smua pakai hp, bos2 atau manager2 lain lar, dorang pakai ipad 2 yang slim tuuu, kan en buck (tetibaaaaa)

*kalau dulu saper pakai kad plastik aka credit card tuuu kira kaya nak mampus, aku dulu pon riak gak time tolong hulurkan kad plastik papa aku, tolong hulur jew, xde mkna papa aku nak bagi aku, .. tapi sekarang gila bersepah pakai kad plastik, nak apply pon senang kadang2 xyah apply sbb sekarang kalau buat loan bank terus bagi kad plastik tuu, dan sebenarnya keadaan sudah terbalik, yang memiliki kad plastik tuu rasanya lagi pokai dan xde duit kot, hahaha, dok hutang sana sini kan, xyah dok hebat campur bangga riak sangat rr time duk hulur kad plastik warna gold atau platinum masa beratur depan kaunter bayaran yee abg2 kakak2 dan cik ryda jugaakk....

*kalau dulu sape rada camera digital tuu kira gah lar, camera compact gituu, masuk toilet pon bawak, sekarang saper heran? even bawak dslr tergantung kat leher pon xde saper endah, ada lar sikit2 pandang sekali dua, tapi rasanya daa jadik trend daa gantung camera sambil jalan2 kat shopping mall, kalau tak bawak dslr pon pakai baju tshirt kosong ada gambar dslr, cool lar konon kan, hark3, gambar kat baju pon jadik laaarrrr....

*dan yang paling berbeza tu pengetahuan mengenai hubungan intim, kalau dulu mana budak2 nak tahu com molot semua tuu, sekarang umur 10 tahun daa tahu segala style, siap boleh ajar aku yang baru tahu nie haaa, cane aku tahu?? larr  daa banyak info nyeee, bukan salah aku, aku mengikuti perkembangan dunia semasa saja, kang ketinggalan karang. hahahaha.. dah2, kang ada terpikir bukan2 plak, jangan cemari blog innocent ini.. berbalek pada pengetahuan hubungan intim, pernah dengar tak ketika dulu pasal budak 12 tahun rogol nenek, aku rasa cam entah paper, boleh plak camtuu, rasanya 12 tahun belum akil baligh kot, haihh duniaaaa...

banyak lagi sebenarnya, nak aku tulis semua, mau meletup laptop nie kang, tapi perubahan selalunya mudah diterima nak kalau mental tak kuat, main absorb ajew, orang pakai bikini tepi pantai, kita pon ikut, treendd kateee, lepas tu orang sekeliling menerima dan jadilar perkara biasa, macam lepas kawen dan sebelum kawen, sebelum kawen memang sweet kemain, sekarang sour pon telan jelaarrrr, mental adaptation namanya. eceh
dulu pkai tudung bawal

sekarang shawl, ala2 hana tajima lagiiiiiiii

bumi berputar dan perubahan menginjak, takkan berada di takuk yang sama kaaann, tapi agak risau perubahan yang menjadikan dunia makin takut untuk dihuni

No comments:

Post a Comment

ada orang bagi feedback