click saja okat =)

Thursday 8 December 2011

Pre Welcome.....

Salam Jumaat semuaaaa....

abaikan kualiti gambar print screen yang tak clear
pre welcome??alaaaa macam pre wedding lar, macam on d way gituu, actually angah, kakak akmal yang post kat fb pre welcome nie, mengalu2kan saya yang comel nie ke dalam family beliau. enough said, memang touching.

dulu masa awl bercinta perasaan tak diterima tuuu memang ada terfikir jugak, nak2 aku membesar dengan filem hindustan yang ceritanya semua lebih kurang sama, lelaki kaya, ayah tak restu, lawan2, pastu hero gak menang sebab betapa kuatnya cinta mereka (nanges woo), owh cliche kan? cerita melayu pon sama, perempuan berharta lelaki pulak xde apa2, ayah perempuan yang tan sri atau datuk upah orang jahat itu dan ini, bla bla blaaa.... haih sampai saya paranoid (tipu jew)

tapi saya dan akmal lain, dua2 family sederhana, cuma saya orang kampung, dier orang pinggir bandar kan, gombak pinggir bandar kan? dekat lar ngan KLCC tuu, so alhamdulillah both side welcoming each other. masa 1st time akmal jumpa my parents pon, semua macam okay, cuma akmal nie pendiam sikit, mama ngan papa jew beria nak cakap ngan dier, dier ckp sepatah2, tak tahu lar kalau dier yang tak faham mama papa cakap apa.

terbalik ngan aku, aku banyak cakap sikit, tak reti segan sangat, entah lar, sebenarnya ada lar segan, tapi bila aku fikir macam tak perlu segan, contohnya perempuan yang sangat malu lelaki tahu pasal beliau datang bulan, sampai muka nak merah2 bagai, hmmm, rasanya datang bulan tu fitrah wanita, kang x datang pulak yang jadi masalah kan? bukan suruh pergi canang pon awk dtg bulan, cuma tak payahlar beli pad kat supermarket sambil sorok2, mintak bungkus dengan suratkhabar plus tambah double plastik lagi, hadooiihh..... aku plak, segan jgak dengan family akmal, kang ada tersalah cakap keww, terkasar bahasa ke, kita tak tahu adat dan pantang larang keluarga orang tapi xde lar sampai nak nak diam kat penjuru pintu kan. (ke memang aku tak tahu malu? entah lar)

anyhow, cukup2 bersyukur dengan Allah sebab perkenalan dua2 pihak nie sangat2 dipermudahkan, semoga segalanya berjalan lancar, dan sama2 mencari titik perbezaan, bak kata ND LALA, jangan diperbesarkan titik perbezaan sebab family kitorang sangat berbeza, lidah chinese ngan lidah minang, jauhh tu kaan, aku suka sup, akmal suka sambal (siap anti sup lagi)nanti masa nak akad nikah aku nak request dier mium sup dulu, kalau tak, xnak bagi tuk kadi salam awak!. tapi kitorang sama2 suka kfc bila tak tahu nak makan apa. hehehee

thanks angah, along, aboy, abg ijal, abg pian, mak dan abah
paklong maklong busu sefamily
tak lupa kak jaja n family,semua2 yang terlibat lar
Mr Rashidi and family welcome all of u with a very big heart
ukhwahfillah is da best

*eh asal gambar header blog tu jadi kecik eehh?

No comments:

Post a Comment

ada orang bagi feedback