click saja okat =)

Monday 23 April 2012

pekerja berdedekasi dah tak berapa nak kasi.

assalamualaikum,

nak ceritalar sikit, harinie saya MC, 1st mc dalam tahun ini, 2nd mc dalam hidup. waa dengar macam pekerja yang amat berdedikasi, eceh, tak pooon, tapi diakui lar, saya jarang sakit berat, tapi selalu selesema, sakit kepala dan sakit perut. tetapi alangkah bertuahnya hidup bos saya sebab penyakit2 tersebut selalu menyerang semasa malam atau weekend, bila bangun pagi elok aje segar walaupun malam sebelumnya kepala macam nk pecah seperti dihempap batu berwarna purple (gilaa).

track rekod yang agak bagus, tapi bos selalu layan saya macam saya sangat2 malas so daripada pekerja berdedikasi seperti saya dah kurang nak kasi, kalau dulu saya suka balik lambat walaupun telefon opis sudah x boleh digunakan selepas jam 6pm, saya still menyemak kat situ buat2 sebuk konon kalah menteri. kalau dulu saya selalu datang awal walaupun rutin kerja saya hanya start 45 minit selepas itu. tapi sekarang saya rasa itu semua hanya menambah luka di dada, kerana layananmu umpama aku pekerja paling bermasalah kan...

so sekarang saya masuk kerja sharp2, kalau terdatang awal pon saya still tunggu dalam kereta dengar radio sampai waktu sepatutnya masuk kerja, setahun 2 bulan kerja saya x pernah datang lambat walau seminit pon, itu pon anda kata saya kena datang awl sebab saya executive, watevaaaa... sekarang saya balik on time tanpa seminit pon kasi dekat majikan, no no nooo, kedekut lar dengan saya, lagi double triple mingle i kedekut dgn u taw.

kepada bos2, tekanan itu bagus, tetapi kedangkala ianya mebaca pemusnah kepada nilai ikhlas, kreatif, amanah , hormat dan sebagainya dalam diri pekerja, contoh macam saya la, kalau ikutkan, saya mungkin boleh paksa diri bekerja hari ini, tp bila memikirkan pengorbanan kecil itu bukan mengundang kebahagian, malah boleh memberi kesakitan kepada hati saya, saya rela mc.

tetapi saya selalu mengingatkan diri sendiri supaya bersyukur sebab diakui bayaranya lumayan, semoga Allah sentiasa murahkan rezeki saya, awak, awak dan awak ok

jgn ikut perangai saya, sila teruskan dedikasi anda okay

No comments:

Post a Comment

ada orang bagi feedback