click saja okat =)

Monday 24 January 2011

pilihan vs ketentuan

salam,
semua orang mesti pernah hadapi dilema kan, nak-nak kalau situasi luah mati mak telan mati bapak, memang susah kan. dalam kes penulis blog ini pulak, saya selalu risau dengan pilihan yang saya buat, betul kah, silap kah, kalau terima boleh lalui ke? macam2 persoalan, apabila sesuatu yang berkaitan dengan future, semuanya rberisiko sebab kita tak tahu apa akan jadi, apa kesudahannya, ini bukan cerita di panggung wayang yang kita tengok lepas tu boleh cerita dekat kawan-kawan, lepas tu kawan2 boleh cerita kat org lain dan mengaku dia dah tengok ceritu tu, itu boleh lar, kesudahan nya pasti, kalau hero mati, 8 juta orang tengok pon memang tu hero tu mati, takdenya aku tengok lain ko tengok lain, kecuali cerita yang kita tengok berbeza lar kan...

bila sesuatu yang buruk berlaku, itu pilihan atau ketentuan, contoh lar pembunuh kan, kalau dia bunuh orang pastu mengaku itu takdir sedangkan terang dia yang pilih jalan tu (untuk jadi pembunuh). susah kan nak decide. ada sesentengah perkara aku sudah nampak kesan nya, tapi aku kena teruskan jugak sebab sudah terjebak, macam kerjaya aku nie, aku sudah terima offer, nak terima takut tak suka/kena dengan jiwa, tapi kalau tak terima, belum tentu akan datang peluang lain.

tapi dalam banyak2 pilihan, jodoh adalah ketentuan yang paling aku takut. yes! maybe im paranoid, tapi serius, itu bukan main2, yee itu ketentuan tuhan, tapi kita terlibat dengan pemilihan nya. mungkin aku terlalu banyak berfikir, yelar baca kat paper pon cerai sana sini, risau kan, aku nak kahwin cuma sekali, aku pernah jumpa dengan manusia yang tak kisah langsung pasal kahwin dan cerai, dia sudah kahwin cerai 5 kali, putus tunang jangan cakap lar kan, mcm putus cinta jew. urmm, kenapa dia begitu dan tidak aku? sebab aku nak kahwin cuma sekali .insyaallah

yee aku tahu banyak perkara tidak berada dalam tangan kita, kita merancang tuhan menentukan, tapi aku tetap mahu risau jugak.

hati ini tak mahu tenang, walaupun dipujuk banyak kali.
mengada kan dier
dush2!
kan senang kalau semua dalam tgn aku
camnie.....

nurul raidah yang suka risau tak tentu pasal

No comments:

Post a Comment

ada orang bagi feedback