click saja okat =)

Friday 11 February 2011

Keperluan VS Kemahuan

as salam,
owh aku begitu bahagia di rumah, seronok mana pon di luar, enjoy mana pon kehidupan last2 bersama family jugak perkara termanis bukan. walaupun kadang2 kita rasa banyak perkara menyakitkan hari, contoh aku suka gado dengan adik n anak saudara aku, tapi alih2 dorang jugak penawar terbaik.

keperluan vs kemahuan, tiba2 aku nak tulis pasal nie, sajer, itu yang terlintas di fikiran, yes, diakui aku kurang matang dan selalu tersilap menilai apa sebenarnya yg aku perlu, juga apa yang aku mahu.keperluan memang benda yang tak boleh kalau tak ada, tetapi kebanyakan keperluan disusuli dengan kemahuan, mcm ni lar, aku perlukan kemeja putih dan seluar hitam, tapi aku still nak seluar coklat sebab, nak mix and match, lepas ada seluar coklat aku nak kemeja light pink pulak sebab nak match dgn seluar coklat, dan benda itu berterusan, sebab tu shopping perempuan tidak pernah habis. terlalu banyak yg harus di mix and match. itu belum cerita soal handbag, contoh bag hitam boleh pakai dengan semua baju, tapi bukan mustard bag, if dah terbeli bag warna mustard msti beli baju dan seluar yang 'in' dgn mustard. tak gituu?

trend skrang pulak shawl yang berbagai2.. tak semua kena dengan baju ini dan itu, tak semua kena lilit macam yuna, kadang2 kena jugak macam wardina. pink pon ada banyak tona, daripada cerah ke gelap, semua mesti sepadan kan.perlunya tudung untuk menutup aurat, keperluan tuu, kemudian mesti kena dengan jiwa dan gaya masing2, daa betul dah, xkan mahu ikut gaya lady gaga,sendiri punya style lar kan, lepas tu mahu yang cantik, see sudah menjadi kemahuan. 

rasanya semua orang begitu, mungkin lebih tepat perempuan, sebab perempuan malunya banyak, so malu kalau baju sama, dia juga malu kalau asyik mix baju polosnya dengan seluar yang sama. dan malu juga cuma ada satu blouse corak bunga2 yang nampak sgt lawa dipakai kala santai. tapi takkan setiap kali nak pakai blouse bunga2 itu kan.

contoh lain, katil. katil memang perlu, tapi mesti disusuli dengan cadar, cadar pulak takkan tak bertukar, mesti beli 2-4 jenis, nk basuh senang katanya, lepas tu berkenan dengan corak lain pulak, bila raya nak tukar, warna mesti berbagai, haih..... mcm2 kan

bukan semua kemahuan membazir sebenarnya, kalau seseorang itu membeli mesin rumput secara tba2 sedangkan rumah dia xde rumput pon nak dipotong barular boleh kata itu kemahuan semata2, mungkin jgak dier beli mesin rumput sebab nak bagi orang kot, mcm paris hilton beli masin jahit, then upah designer buat baju, xper lar dia terlalu banyak duit lebih...oleh itu, berpada2 lar, ini nasihat untuk aku, sebab aku x suka bila tak dapat sesuatu. hehehe, diakui banyak kemahuan sebenarnya aku turuti,.. peace!

hmmm aku boleh menjaga diri sendri
tapi still nak berbf untuk dijaga
kemahuan kah?
yes, kemahuan semata-mata dan memenuhi fitrah hdup
ceewahhhh muntah darah haih

1 comment:

ada orang bagi feedback